יום חמישי, 25 בנובמבר 2010

אחלה סמית'...

מנצ'סטר יונייטד - ריינג'רס, ליגת האלופות, שלב הבתים, מח' 5

יונייטד מגיעה למשחק חוץ באייברוקס מול גלאזגו ריינג'רס. יונייטד צריכה נקודה להבטיח העלייה לשלב הבא. ריינג'רס חייבת לנצח לקראת המפגש מול ולנסיה בשבוע הבא, אם היא עדיין רוצה להיות בין 16 הגדולות.
ביונייטד הרבה שינויים בהרכב אולם אין הפתעות מיוחדות. 4-4-2 שכל כולו מוקדש לרוטציה ולחלוקת המשאבים לאורך העונה הארוכה. אין טוב מפרגוסון בעניין הזה (מוריניו עושה רוטציה עם סגל רחב באופן מפחיד ושחקני ברצלונה לא יחזיקו מעמד לאורך זמן עם אותם 11...). וידיץ', פרדיננד, אברה ופלטשר מקבלים מנוחה ובעברו השני של המערך רוני מקבל דקות יקרות, ללא לחץ, לחזור לכושר.
העובדה שריינג'רס צריכה ניצחון לא גורמת למנג'ר ריינג'רס וולטר סמית' לסגת ממערך 5-1-3-1 ההגנתי שלו. מהלך די תמוה בעיני כיוון שריינג'רס חסרה שחקני מפתח כאדו ולאפרטי שנחשבים לשחקנים יצירתיים. שחקנים כאלה יכולים לעשות את ההבדל בהתמודדות כזו וריינג'רס לא התכוונה להעמיס יותר מדי שחקנים לתוך הרחבה של יונייטד.
תכנית המשחק של סמית' אכן התבררה כשגויה בעולם שבו צריך לכבוש כדי לנצח. חלוץ בודד בדמותו של קני מילר לא יכול לנצח את מנצ'סטר יונייטד גם אם בהגנה משחקים ארבעה מחליפים. כאשר עולים במערך שכולל שלושה בלמים אנו מצפים משני קשרים ושני מגינים שיצטרפו בכל התקפה לחלוץ הבודד. אך מריינג'רס לא ראינו את זה ולו פעם אחת. כדורים נשלחו בחיפזון תמוה לעברו של מילר מבלי לייצר שלושה-ארבעה פסים שיבנו את התקפת המעבר או המתפרצת.
ג'וני אוונס הצעיר ניסה בכל כוחו לעזור לריינג'רס לכבוש, עם שתי טעויות פאטאליות שהעמידו את מילר ונייסמית' מול ואן דר סאר, אך ההולנדי הדף פעמיים ושמר על שער נקי.
ניכר שפרגוסון לא זונח את העמדה שמביאה לו הרבה נקודות באחרונה – השחקן מאחורי החלוץ. רוני שחוזר להרכב אינו חובר לברבאטוב כחלוץ שני אלא משחק מעט מאחוריו. ההרכב מרגש וממלא ציפייה בעקבות חזרתו של רוני אך מבחינתי, לוותר על פארק או פלטשר מאחורי החלוץ מתקבלת על הדעת בווריאציה אחת – הרננדז בהרכב ורוני מאחוריו. עם או בלי קשר, לברבאטוב, אותו אני קורא להדחה מההרכב, היה משחק טוב, הוא היה נייד מאוד וניכר שניסה להכניס את רוני לעניינים.
בזמן חסרונו של רוני, מי שמילאו את הרול של השחקן מאחורי החלוץ הם פלטשר ופארק. קצת חבל יהיה בעתיד לראות את פארק יורד לספסל או נאבק בחוסר הברק של עצמו באגפים, וגם פחות את פלטשר בעמדה הזו. לא דארן פלטשר ולא ג'י סונג פארק הם השחקנים שאוהד היונייטד הממוצע אוהב לראות במקום ויין רוני, אלא שסאגת רוני אילצה אותי לזנוח את ההערצה העמוקה שחשתי אליו ב 7 שנים האחרונות, או לפחות גרמה לכך שהיא תשכך מעט. פרגוסון בהתנהלותו בזמן ה"משבר" הוכיח לי שיונייטד מעל לכל שחקן. נראה לי שלתחושה זו שותפים גם פלטשר ופארק ולכן הם זוכים במעמד זה לפרגון כה רב.
באגפים לנאני וגיגס היה משחק לא קל ושניהם התקשו לייצר מצבי כיבוש. הקושי שלהם גרם לכך שראינו הרבה את אושיי ופאביו בחלק המגרש של הריינג'רס, אך לא רק. כאשר סמית' משחק עם 3 בלמים ציפיתי לראות את מגיני הריינג'רס חורשים את האגף למטה ולמעלה. אך בפועל מגיני הריינג'רס מיעטו לעבור את קו החצי, מה שאיפשר למגינים של היונייטד לעלות ולייצר משחק טוב מאוד מבחינתם. בעיקר פאביו שגם יצר שניים שלושה מצבי הבקעה, ואת הפנדל 5 דקות לסיום.
מול מערך כמו שעלתה ריינג'רס, פרגוסון יכול היה להרשות לעצמו לעלות עם שלושה חלוצים. המגינים ה"תוקפים" של ריינג'רס לא עלו להתקפה וכך נוצר יתרון ליונייטד במרכז השדה – 4 קשרים על 3. חלוץ נוסף לא היה מפר את המאזן בקישור אלא משווה אותו ומייצר בעיה אמיתית לשלושת הבלמים של ריינג'רס שהיו נאלצים לעבור לשמירה אישית.
בדקה ה 55 קורס המערך של ריינג'רס לראשונה כששלושת הבלמים נתקעים על ברבאטוב ורוני. אחרי דאבל פאס ביניהם קאריק מסתנן לרחבה ומחמיץ מול השוער, אך מראה לנו כיצד נוצר סדק בסכר שחקני ההגנה של הכחולים. גם פעולה אישית טובה יכולה לפתוח מערך צפוף וכך ברבאטוב כמה דקות אח"כ, עובר את הבלם ומגיע למצב בעיטה נוח.
אחרי 60 דקות נגמר האוויר לסקולס והלחץ של יונייטד דעך. בשלב הזה המשחק מתנהל כמעט סביב עיגול האמצע, ונראה שאנחנו לקראת 0-0. או אז פרגוסון מתעורר ומחייה את השורות עם שלושה חילופים בהם נכנסו אנדרסון אוברטן והרננדז הצעירים ששוב שחררו את המשחק. נגד מערך של 5 שחקני הגנה ועוד 3 קשרים הגנתיים צריך בעיקר סבלנות, שהשתלמה לפרגוסון, ויונייטד מבטיחה את העלייה לשלב הבא.
מה נזכור: רציתי לכתוב שרוני התבגר וזה לרעתינו. שנעלם הרעב האופייני, הקילר אינסטינקט, התשוקה והתמימות שרצחה כל הגנה. שהוא משעמם אותי. אבל אחרי הפנדל הוא רץ כמו משוגע ונזרק על הדשא בפורקן מרגש. אירופה, היזהרי!
מה נשכח: וולטר סמית' – מערך שהורג את המשחק ושיטת משחק שמתאימה למונדיאל 90'. יכול היה לנצל הרכב לא מגובש של ויכולת לא גבוהה של יונייטד למשחק קצבי ומעניין ואפילו, חלילה, לקחת נקודה או יותר. תתקדם!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה